Is het hybride werken, ofwel het flexwerken, al binnen jouw organisatie geïntroduceerd? De kans is tegenwoordig groot. Hybride werken speelt momenteel namelijk een grote rol binnen organisaties. Zowel de werkgever als werknemer, maar ook werkplekken moeten flexibel te zijn. Om dit te realiseren loop jij waarschijnlijk, net als vele andere organisaties, tegen meerdere uitdagingen aan. Denk aan een gepersonaliseerde werkomgeving, claimgedrag en geen druktespreiding over de week. Maar ook jouw medewerker zelf kan problemen ondervinden, zoals het vinden van een werkplek en het in contact blijven met collega’s. Dit is waar de kennis van onze ontrafelexperts over werkplekconcepten goed van pas komt.
Als huisvestingsspecialist weten onze ontrafelexperts dat een goed werkplekconcept onmisbaar is bij veranderingen in jouw organisatie. In een effectief werkplekconcept zijn jouw werkprocessen leidend voor de fysieke inrichting van jouw gebouw(en). Jouw manier van werken vertalen we naar de totstandkoming van aantallen en soorten werkplekken. Kunnen mensen elkaar bijvoorbeeld makkelijk vinden? Is er voldoende concentratie- of juist overlegruimte? Ruimte voor ontspanning?
Een goed uitgevoerd werkplekconcept biedt jouw organisatie significante voordelen, zoals een hogere tevredenheid onder werknemers en een optimale benutting van de beschikbare ruimte. Zaken die jou in de loop van de tijd een flinke besparing zullen opleveren!
Jouw verzoek is succesvol verzonden!
Laat jouw gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!
Het hybride werken wordt ook beschreven als het tijd- en plaats onafhankelijk werken en is oorspronkelijk afkomstig uit de ICT-sector. Tegenwoordig is het meer dan alleen een oplossing op ICT-gebied. Het gaat om een andere manier van organiseren waarbij onder andere leidinggeven, samenwerken en organisatiecultuur een belangrijke rol spelen.
In verbinding met deze nieuwe manier van werken staan de factoren bricks, bytes en behaviour, ook wel ‘de 3 b’s’ genoemd. Organisaties zetten regelmatig als eerste in op de harde factoren van het hybride werken: de bricks en de bytes. Medewerkers moeten namelijk zowel thuis als op kantoor een goede werkruimte hebben. En moeten daarbij goede digitale ondersteuning krijgen.
De derde ‘b’, behaviour, zit aan de zachte kant. Aan deze kant, waarbij het gaat om vertrouwen en afspraken, wordt vaak minder aandacht besteed of deze wordt vergeten. Behaviour blijkt echter de essentiële ‘b’ te zijn om de doelen van het hybride werken te kunnen behalen. Om hier proactief op te kunnen reageren, beginnen we met onderzoek naar de gedragskant van het hybride werken binnen jouw organisatie. Met als doel het inzichtelijk maken van alle problemen die jij en jouw collega’s ervaren rondom deze nieuwe manier van werken.
Naast dat er in het kantoorleven veelal hybride wordt gewerkt. Is deze vorm in het onderwijs ook niet meer weg te denken. Maar zijn alle voorwaarden ook al aanwezig om op jouw onderwijslocatie optimaal hybride les te geven? Natuurlijk gaat het binnen het onderwijs niet alleen over de invulling van gebouw, maar ook over de manier van lesgeven. Meer weten over hoe je dit als onderwijsinstelling het beste kunt aanpakken? Aestate beantwoordt graag jouw antwoorden en helpt je graag verder het doel van jouw onderwijsinstelling te halen.
Met behulp van de kennis en het beeld van de gehele organisatie stellen we samen de oorzaken van de problemen vast. Door middel van creatieve sessies in combinatie met de kennis en ervaring van onze ontrafelexperts ontwikkelen we vervolgens passende oplossingen voor de vraagstukken binnen jouw organisatie.
Herken je de problemen rondom het hybride werken en kun je deskundig advies gebruiken? Neem dan contact op met onze ontrafelexperts via 030 – 637 63 77 of via een e-mail naar info@aestate.nl