Nieuws / 9 juni 2020
Pauline en Yvonne zijn druk met het projectmanagement van de verhuizing van de gemeenschappelijke diensten UvA en HvA, en ondersteunen in de begeleiding richting de nieuwe werkomgeving. Maar, hoe bereik je de medewerkers op hun thuiswerkplek?
“Vorige week was het tweede vraag-maar-raak uurtje voor het project. Tijdens dit vragen uurtje kunnen medewerkers vragen stellen over het project aan het projectteam of aan de directeuren van de In normale omstandigheden worden vergaderingen en bijeenkomsten op de 12e verdieping van de Leeuwenburg gehouden. Helaas is dat geen optie meer: geen posters, geen kannen koffie en thee, geen vragen op de post-it-muur. Tja, Zoomen dan maar?
14:00 start. De deurbel van Zoom gaat in een paar minuten zo vaak achter elkaar dat er een vrolijk deuntje ontstaat: wat een belangstelling! Maar… wanneer dan te beginnen met de intro? Er komen nog vijf mensen binnen. Nog een minuutje wachten? De vergelijking wordt getrokken met het maken van popcorn: hoe lang tussen twee ‘pops’ voordat je de deur van de magnetron open doet? De teller springt op ‘140 participants’, de deurbelfrequentie neemt wat af. Om 14:05 gaan we dan toch van start.
Een paar slides over de stand van zaken en dan mogen er vragen gesteld worden. Raise hand, of stel je vraag in de chat: dat gaat opvallend soepel. Op het einde nog een poll over de communicatiekanalen en informatievoorziening. Een sessie met op het hoogtepunt ruim 160 medewerkers! Deze meeting had in het vergadercentrum op de 12e verdieping nooit zo centraal en gestructureerd kunnen verlopen.
Wat de nieuwe mix tussen digitaal en fysiek, tussen kantoor en thuis gaat worden de komende jaren? We gaan het zien, maar dit soort bijeenkomsten bieden wel een verfrissend perspectief.”